زنبورهایی كه عسل های رنگی عجیب تولید می‌كنند!
بوی زندگی

زنبورهای منطقه‌ای در شمال شرق فرانسه به دلیل تغذیه از ضایعات كارخانه شكلات‌سازی، عسل‌هایی به رنگ سبز، آبی و قهوه‌ای تولید كرده‌اند.



به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از اواسط ماه آگوست (مرداد ماه) زنبورداران شهر ریبوویل در منطقه آلزاس در شمال شرق فرانسه شاهد بازگشت زنبورهای عسل به كندوها با مواد رنگی ناشناخته‌ای بودند.

به گفته محققان، پسماندهای كارخانه تولید شكلات M&M برای پردازش به نیروگاه بیوگاز در چهار كیلومتری منطقه نگهداری كندوها منتقل می شوند.

زنبورها بدلیل مصرف این ضایعات، عسل هایی با رنگ های عجیب تولید كرده اند و در حال حاضر قاب موم‌شان در كندوهای این منطقه مملو از عسل های سبز، آبی و قهوه‌ای رنگ هستند.

مسؤولان نیروگاه بیوگاز به محض اطلاع از بروز این مشكل اقدام به پاكسازی كانتینرهای حامل پسماندهای كارخانه شكلات سازی و ذخیره سازی آنها در یك سالن سرپوشیده كرده‌اند.

فرانسه با تولید 18 هزار تن عسل در سال، یكی از بزرگترین تولیدكنندگان عسل در اروپا محسوب می شود؛ تنها در این منطقه بیش از دو هزار و 400 زنبوردار مشغول بكار هستند و میزان تولید عسل این منطقه بالغ بر یك هزار تن است، اما تغییر رنگ ناگهانی رنگ عسل های این منطقه باعث نگرانی مردم و خودداری از خرید عسل شده است.




 




كندوهایی مملو از عسل رنگی




 




قاب های موم مملو از عسل رنگی عجیب در فرانسه




 





عسل های عجیب به رنگ سبز، آبی و قهوه ای





 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, توسط محسن محمدی |